دستگاه میکسر ( بلندر )

دستگاه میکسر یا بلندر جهت مخلوط یا ترکیب کردن مواد ناهمگن جهت تشکیل یک ماده نهایی همگن از مواد غذایی، شیمیایی، دارویی، معدنی و … به شکل ھای ریبون بلندر، بلندر V شکل، پدل و … طراحی و ساخته می شود. این دستگاه ها در انواع فرآورده های نانوایی،شیرینی و شکلات، دارویی و … کاربرد دارن و با پره های چرخان، مواد اولیه را به صورت کاملا یکنواخت ترکیب نموده و محصولی همگن با بافت مطلوب تولید می کند.

با توجه به این که این دستگاه ھا بنا به نوع محصول طراحی می شوند و در ظرفیت های مختلف ساخته می شوند در ساخت آنها باید نهایت دقت را داشت و تجربه و دانش فنی را به کار گرفت. شرکت آریا ماشین با بهره گیری از دانش مهندسی و تکنولوژی روز دنیا، میکسرهایی با بالاترین کیفیت و قابلیت اطمینان تولید می کند تا فرآیند تولید شما را آسان تر کند.

دستگاه میکسر ( دستگاه بلندر) چیست؟

برای مخلوط کردن هر نوع محصول مایع، جامد و گرانول در حجم ھای مختلف از دستگاه میکسر با اشکال متفاوت و متناسب با محصول استفاده می شود. به طور استاندارد یک میکسر یا بلندر دارای یک محفظه یا مخزن اصلی و پره ھایی است که به یک شفت متصل شده و با قدرت موتور در توان های مختلف مواد را با یکدیگر مخلوط می کند.
جنس مخزن دستگاه با توجه به نوع محصول انتخاب می شود به عنوان مثال در بعضی موارد محصول دارای اسید و خورندگی می باشد که حتما لازم است دستگاه از استیل ٣١۶ ساخته  شود. گنجایش این دستگاه ها نیز با توجه  به نیاز تولید کننده قابلیت اجرا دارد و در حجم ھای نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می شود.


در خط تولید های صنعتی با حجم تولید بالا بلندر به سرعت از طریق بالابر تغذیه می شود و عملیات تخلیه نیز از طریق بالابر صورت می گیرد و ترتیب قرار گیری آن معمولا قبل از
دستگاه بسته بندی می باشد و در خطوطی که دستگاه خشک کن یا تستر هم استفاده می شود مانند خط فرآوری سبوس بعد از دستگاه خشک کن یا تستر قرار می گیرد. میکسرهای آریا ماشین با طراحی اختصاصی، موتورهای پر قدرت و مکانیک دقیق، هر نوع محصولی را کاملا یکنواخت و بافتی عالی تولید می کند.

دستگاه میکسر پودری ( ریبون بلندر )

دستگاه میکسر پودری برای ترکیب کردن انواع مواد پودری در حجم ھای مختلف در صنایع غذایی، دارویی، آرایشی و بھداشتی، پلاستیک و … از جنس استیل، آھن و … ساخته می شود.
این دستگاه معمولا به شکل یک مخزن U شکل متشکل از دو گروه روبان در ھم تنیده مارپیچ تشکیل می شود، به ھمین علت ریبون بلندر نیز نامیده می شود.

دستگاه میکسر پودری ( ریبون بلندر )


روبان ها معمولا با دور مختلف قابل کنترل برخلاف یکدیگر حرکت کرده که پودر را به شکل شعاعی جابه جا می کنند.
ریبون بلندر ها در واقع از نوع میکسر های همرفتی می باشند که با چرخش نوار چرخش مواد در دو جھت انجام می شود.
در خط تولید هایی مانند تولید قهوه، فرآوری سبوس، تولید غذای کودک، تولید و فرآوری انواع کودها و … بیشترین کاربرد میکسر به چشم می خورد و معمولا بعد از دستگاه خشک کن پودر قرار گرفته و خط تولید را کامل می کند.

دستگاه میکسر مایعات

از دستگاه میکسر مایعات اغلب در صنایع دارویی و آرایشی و بهداشتی استفاده می شود، از آنجایی که مایعات سبب زنگ زدگی فلز می شوند در ساخت این دستگاه ھا از استنلس استیل ٣١۶ و گاھا ٣٠۴ استفاده می شود و در نهایت انتخاب جنس دستگاه به عهده خریدار می باشد.
طبیعتا شرکت سازنده با مشاوره دقیق قبل از خرید تولید کننده را در مورد هر چیزی که لازم است تا وی تولید موفقی داشته باشد و هرگونه آسیب احتمالی به دستگاه آگاه خواهد نمود و تصمیم گیری نهایی به عهده خریدار می باشد.
بر عکس دستگاه میکسر پودری که به شکل افقی ساخته می شود، دستگاه میکسر مایعات معمولا به شکل عمودی ساخته می شود.

دستگاه میکسر مایعات


مایعات دارای گرانروی متفاوت می باشد و برای هر محصول دستگاه متناسب با آن محصول طراحی و ساخته می شود در مجموع بسته به نوع مایعات شکل هندسی و ساختار دستگاه، نوع پره ها و گشتاور خروجی متفاوت می باشد.
این میکسر ها به شکل تک جداره، دو جداره و بعضی اوقات چند جداره ساخته می شوند، وجود جداره دوم جهت گرم کردن در بعضی محصولات که نیاز به گرم کردن دارند می باشد که ایجاد گرمایش توسط المنت، بخار و یا بویلر صورت می گیرد.
علاوه بر صنایع آرایشی و بهداشتی از این دستگاه ھا در صنایع لبنی، شوینده ھا، دارویی و شیمیایی نیز استفاده می شود. در زیر به توضیح انواع دستگاه میکسر مایعات خواهیم پرداخت.

انواع بلندر مایعات (میکسر مایعات)

با توجه به کاربرد این دستگاه ها در صنایع مختلف که در بالا به آن پرداختیم، دستگاه میکسر مایعات عموما به شکل عمودی و در مدل های زیر ساخته می شود:

  • دستگاه میکسر تک جداره
  • دستگاه میکسر دو جداره
  • دستگاه میکسر هموژنایزر

دستگاه میکسر مایعات هموژنایزر به علت حرکت دورانی با سرعت بالا زمانی استفاده می شود که قرار باشد یک محصول با ویسکوزیته پایین با یک محصول با ویسکوزیته بالا میکس شود. در صنایع مختلف برای ساخت سوسپانسیون و امولسیون از این دستگاه استفاده می شود.  مثال هایی از کاربرد دو مدل دیگر، از میکسر تک جداره در صنایع فرآوری لبنیات و از مدل دو جداره در صنایع تولید کیک و بیسکویت استفاده می شود. شکل پره ها، سرعت چرخش، دور موتور و … با توجه به غلظت محصول مختلف می باشد. در زیر به شرح میکسر مایعات غلیظ می پردازیم.

میکسر مایعات غلیظ

دستگاه بلندر مایعات غلیظ بر اساس حجم و ظرفیت ساخته می شود و نمونه های عمودی برای این کار مناسب تر می باشد. این دستگاه ها با استفاده از دینام های پرقدرت و با توان بالا کار می کنند، بنابراین بر اساس دور موتور عملکرد دستگاه تعریف می شود. در داخل مخزن عمودی شکل این بلندرها یک همزن به صورت پارویی وجود دارد که مواد را به شکل کاملا یکنواخت با یکدیگر میکس می کند. دستگاه هایی که برای مخلوط کردن مایعات ساخته می شوند به علت جلوگیری از زنگ زدگی بهتر است از جنس استیل ساخته شوند. در ادامه به برآورد قیمت و خرید این دستگاه اشاره خواهیم کرد.

دستگاه میکسر مایعات غلیظ

قیمت میکسر مایعات

قیمت بلندر مایعات ممکن است بسته به عوامل مختلف متغیر باشد. این عوامل شامل برند، اندازه و قدرت میکسر، جنس بدنه مشخصات فنی و قابلیت های ویژه آن می شود که در محدوده قیمتی وسیعی قرار دارند. دستگاه های با کیفیت بهتر هزینه های ساخت بالاتری دارند، در نتیجه با قیمت بالاتری ساخته می شوند.  همچنین ویژگی های خاصی مانند سرعت قابل تنظیم، وجود برنامه های خاص و قابلیت های دیگر ممکن است قیمت دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد. برای دریافت قیمت دستگاه بلندر متناسب با نیاز خود می توانید با کارشناسان آریا صنعت در ارتباط باشید.

قیمت میکسر مایعات

خرید میکسر مایع

برای خرید این دستگاه توصیه می شود تحقیقات لازم را انجام داده و با توجه به نیازها و بودجه خود، دستگاهی را انتخاب کنید که بهترین ترکیب از کیفیت و قیمت را ارائه می دهد. بهتر است هنگام خرید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • نیازها و استفاده مورد انتظار
  • قدرت و سرعت دستگاه
  • ظرفیت
  • کیفیت ساخت
  • قابلیت ها و آپشن ها
  • بررسی نظرات مشتریان قبلی
  • ضمانت نامه و خدمات پس از فروش

ساختار دستگاه میکسر پودری ( ریبون بلندر )

این دستگاه ھا به شکل یک مخزن U شکل در ابعاد و اندازه ھای مختلف از جنس ھای متفاوت با توجه به نوع محصول ساخته می شوند که روی پایه ھای مقاوم به گونه ای سوار می شوند که لرزش نداشته باشد.
در داخل دستگاه یک شفت افقی قرار دارد که به موتور و گیربکس با توان مختلف متصل می شود و بر روی شفت دو دسته ریبون یا ربان در خلاف جھت یکدیگر قرار دارد، با انتقال نیروی موتور و گیربکس به شفت و در نهایت به ریبون ھا پودر به سمت جلو حرکت می کند و مواد به شکل کاملا ھمگن در می آیند.

ساختار دستگاه میکسر پودری ( ریبون بلندر ):


در قسمت پایین دستگاه یک خروجی که معمولا به شکل دریچه است قرار داده می شود که محصول را به مخزن یا مرحله بعد که برای فرآوری آماده شده است انتقال می دھد.
برای تغذیه و تخلیه بلندر از بالابر میتوان استفاده کرد بدون دخالت دست، سیستم بالابر هایی که برای پودر استفاده می شود اسکرو یا ماردون می باشد که به شکل جاروبرقی پودر را می کشد.
در قسمت بالایی بلندر برای آن یک درب تعبیه شده، چھ در حالت فعال و چه در حالت غیر فعال می توان از درب استفاده کرد.
در این دستگاه ھا از اینورتر جھت تنظیم دور می توان استفاده کرد و می توان دستگاه را مجھز به سیستم HMI و PLC نمود.

دستگاه میکسر (بلندر) صنعتی

دستگاه ھای میکسر صنعتی در خطوط تولید با حجم بالا در صنایع مختلف مانند خودروسازی، تصفیه آب، کشاورزی، خمیر و کاغذ، دارویی، شیمیایی، آرایشی و بھداشتی کاربرد دارند.
ھر چه دستگاه از نظر حجمی بزرگ تر ساخته می شود معمولا از ورق ھای ضخیم تر در ساخت آنھا استفاده می شود و ھمین طور از موتور و گیربکس قوی تر.

دستگاه میکسر (بلندر) صنعتی


در شرکت آریا ماشین با تکنسین مجرب تمامی مراحل ساخت میکسر ها همچون دیگر ماشین آلات صنعتی با دقت و کیفیت بالا صورت گرفته و در نهایت QC می شود.
از مزایای این دستگاه ھا می توان به کاھش زمان برای ترکیب مواد مختلف با یکدیگر، بالا رفتن راندمان تولید، مصرف پایین انرژی، کاهش تلفات ناشی از کار کردن با مواد خطرناک و … اشاره کرد.

دستگاه ریبون بلندر V شکل

این دستگاه ها با قابلیت ساخت در ابعاد مختلف و سفارشی سازی برای محصولات پودری فرار که در مجاورت اکسیژن دچار آسیب می شوند و گرانولی به شکل استوانه ی V ساخته می شوند که با دستگیره های ایمن و موتورهای قوی قابلیت تنظیم سرعت نیز دارند.

دستگاه ریبون بلندر V شکل

از مشخصات این دستگاه ها که برای پودرهای آسیب پذیر استفاده می شوند، آب بند بودن و عایق کامل در برابر هوا می باشد. ممانعت از انتشار آلودگی و انواع گرد و غبار محیط به درون مواد از دیگر ویژگی هی این دستگاه می باشد.

قیمت دستگاه میکسر ( بلندر )

برای برآورد قیمت دستگاه میکسر ابتدا ظرفیت تولید و ابعاد دستگاه مشخص می شود، ھر چه دستگاه بزرگ تر ساخته شود از نظر قیمت گران تر می باشد.
جنس بدنه دستگاه ( آھن، استیل ٣٠۴ یا ٣١۶ و … )، ضخامت ورق بدنه، برند و توان موتور و گیربکس، تابلو برق و HMI و PLC ، جنس پره ھا و شفت، اجرت ھا و هزینه ماشین ساز از پارامترهای تعیین کننده قیمت می باشند.

قیمت دستگاه میکسر ( بلندر )


گاھی اوقات دستگاه ھای با شرایط یکسان از نظر قیمتی اختلاف دارند که باید از ماشین ساز علت را جویا شد. تمامی دستگاه ھای ساخت شرکت
آریا ماشین دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند. به صورت کلی برای قیمت دستگاه میکسر صنعتی موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  • نوع دستگاه: مخروطی شکل، تخت، v شکل و …
  • ظرفیت دستگاه: ظرفیت بیشتر باعث افزایش قیمت می شود
  • سرعت موتور: موتورهای قوی تر با ردور بالاتر قیمت بالاتری دارند
  • متریال ساخت: استیل، آهن و…
  • امکانات الکتریکی و کنترلی: دستگاه های با امکانات بیشتر قیمت بالاتری دارند

طرز کار دستگاه بلندر

طرز کار دستگاه در مدل های مختلف متفاوت است که به نقاط مشترک آنها می پردازیم: 

  • مواد اولیه از طریق بالابر یا قیف ورودی به داخل دستگاه ریخته می شود.
  • با روشن شدن دستگاه، موتور الکتریکی شروع به چرخاندن پره ها یا همزن داخل مخزن می کند.
  • سرعت چرخش پره ها بسیار بالا بوده و باعث می شود مواد به صورت یکنواخت مخلوط شوند.
  • پره های میکسر با حرکت دورانی و ضربه ای، مواد را خرد کرده و آنها را در هم می آمیزند.
  • مدت زمان مخلوط کرده محصول از چند دقیه تا چند ساعت متفاوت است.
  • پس از اتمام مخلوط شدن، محصول همگن از طریق قیف خروجی یا بالابر خارج می شود.
طرز کار دستگاه بلندر

میکسر خمیر

دستگاه میکسر یا خمیر ساز، وسیله ای است که برای مخلوط کردن مواد اولیه و تهیه خمیر به کار می رود. این دستگاه با دوران سریع (دور موتور بالا) مواد را به صورت یکنواخت مخلوط می کند تا خمیری همگن به دست آید. میکسر خمیر عموما در قنادی ها و نانوایی ها کاربرد دارد. البته منظور از خمیر فقط خمیر آرد نیست، بلکه هر نوع مواد خمیری شکل می باشد.

این دستگاه ها معمولا به شکل دستی یا همزن برقی که در آشپزخانه های منازل استفاده می شوند، میکسرهای صنعتی که در کارخانجات و صنایع غذایی برای تولید انبوه کاربرد دارند، میکسرهای عمودی و افقی پیوسته و … ساخته می شود.

در انتخاب میکسر باید به ظرفیت، قدرت موتور، سرعت و دور مخلوط کننده، جنس و ضخامت تیغه ها، قابلیت های ایمنی و نوع خمیر توجه کرد.

دستگاه میکسر آریا ماشین همراه مطمئن شما در تولید!!!
برای دستیابی به بهترین کیفیت محصول و بالاترین بهره وری، دستگاه میکسر مناسب خود را از میان تولیدات آریا ماشین انتخاب کنید.

با اطمینان بالا تولید می کنیم!

خرید دستگاه بلندر صنعتی

دستگاه میکسر یا بلندر با توجه به نیازهای مختلف صنایع، با انواع قابلیت ها و تکنولوژی های مختلف طراحی  و ساخته می شود. قبل از خرید، مهم است که نیازها و محدودیت های خود را بررسی کرده و دستگاهی را که بهترین عملکرد را برای شرایط تولید شما دارد انتخاب کنید. در زیر به یک سری از این عوامل می پردازیم:

  • ظرفیت تولید دستگاه
  • جنس دستگاه
  • برق مصرفی
  • مکانیزم کارکرد ( پدالی، ریبونی و …)
  • قابلیت نظافت و شستشو
  • نحوه تغذیه کردن مخزن دستگاه
  • نحوه خروج بار از مخزن
  • آپشن هایی از قبیل اینورتر جهت تنظیم دور

معرفی دستگاه میکسر پودری آریا صنعت

همان طوری که در بالا نیز اشاره شد دستگاه میکسر پودری در صنایع مختلف جهت مخلوط کردن انواع مواد پودری با دقت و یکنواختی بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در شرکت در آریا صنعت بسته به نوع پودر به شکل ریبون بلندر، پدالی و V شکل ساخته می شود. هر کدام از این مدل ها قادر هستند مواد پودری مختلف را با نسبت های دقیق و به صورت همگن مخلوط کند، تا محصول نهایی با کیفیت بالا و خواص مطلوب تولید شود. در شرکت آریا صنعت امکان سفارشی سازی انواع دستگاه میکسر وجود دارد.

معرفی دستگاه میکسر پودری آریا صنعت

ویژگی های دستگاه میکسر پودر دارویی

دستگاه میکسر پودر دارویی در کارخانجات مختلف به منظور ترکیب کردن انواع مواد پودری جهت همگن سازی نهایی یک محصول به کار می رود. شرکت های زیادی در داخل و خارج از کشور اقدام به ساخت دستگاه میکسر نموده اند، اما واقعیت امر این است که ساخت دستگاه های مرتبط با صنایع دارویی متفاوت از سایر ماشین آلات و حساس تر می باشد. از آنجایی که ماشین آلات مرتبط با صنایع دارویی در اتاق تمیز استفاده میشوند حتما باید شرایط متناسب با این کار را داشته باشند. در جدول زیر به چند مورد از این شرایط  در ساخت دستگاه بلندر دارویی 

اشاره خواهیم کرد.

جنس دستگاهاستنلس استیل 316
سوخت مصرفیبرق
نحوه ورود و خروج محصول به بلندراتومات
نحوه تمیز کردنقابلیت شستشو با آب
آپشن هااینورتر، HMI و PLC
مدارک ساختEQ & IQ
 
جهت خریدی مطمعن کافی است با کارشناسان آریا ماشین تماس بگیرید. ما با توجه به محصول شما، بهترین بلندر را، با بهترین قیمت و کیفیت به شما معرفی خواهیم کرد.
دستگاه میکسر ( دستگاه بلندر )

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت