انواع دستگاه پوست کن

دستگاه پوست کن  صیفی جاتی مانند: سیب زمینی، پیاز، هویج، بادمجان و سیر، پوست کن گردو و همین طور میوه جات،، یک تجهیز صنعتی در ظرفیت های مختلف می باشد که برای پوست کردن و آماده سازی موارد ذکر شده، قبل از فرآوری آنها به کار می رود. این دستگاه معمولا دارای یک موتور قدرتمند است که با سرعت بالا و حرکت چرخشی، پوست خارجی را از محصول جدا می کند.

 
این عمل باعث از بین رفتن لایه های بیرونی کثیف و پوسته های نازک نیز می شود، در نتیجه ظاهر زیبا و تمیزی به آنها می بخشد. این دستگاه در آشپزخانه ها، رستوران ها، بیمارستان، خطوط تولید ترشی، شوریجات، میوه خشک و … کاربرد دارد. با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این دستگاه بپردازیم.

این محتوا توسط تیم تولید محتوای آریا ماشین با تائید رئیس هیات مدیره ( جناب آقای مهندس علی شاهیوندی) گردآوری شده است.

معرفی دستگاه پوست کن

گرچه کاربرد دستگاه پوست کن یکسان و فقط به منظور جدا کردن پوست از محصول می باشد، اما برای محصولات متفاوت از انواع گوناگون این دستگاه استفاده می شود. به طور مثال ساختار دستگاه پوست کن میوه با صیفی جات کاملا متفاوت است. از دستگاه پوست کن برای محصولی مانند گردو نیز استفاده می شود که نوع دیگری از این دستگاه می باشد. حتی برای پوست سبز گردو از یک نوع دستگاه و برای پوست چوبی گردو از نوع دیگر دستگاه پوست گیر بهره می برند.  

معرفی دستگاه پوست کن

دستگاه پوست کن اتوماتیک

استفاده از دستگاه های اتوماتیک در هر زمینه ای علاوه بر راحتی می تواند جذابیت های زیادی نیز داشته باشد. دستگاه پوست کن اتوماتیک، از این مساله مستثنا نیست و می توان گفت استفاده از آن، مزیت های فراوانی دارد. از جمله این مزیت ها می توان به بالا رفتن سرعت پوست گیری محصول، بیشتر شدن ظرفیت تولیدی کار، آسانی و سهولت در کار، عدم استفاده از دست، بالا بردن سطح بهداشتی کار، حذف نیروی مازاد و کاهش هزینه ها اشاره کرد. البته این نکته را باید در نظر گرفت که هزینه ابتدایی خرید دستگاه نسبت به مدل های ساده تر قطعا بالاتر خواهد بود. دستگاه اتوماتیک پوست کن در ظرفیت های متفاوت و ابعاد گوناگون طراحی و ساخته می شود.

دستگاه پوست کن اتوماتیک

انواع دستگاه پوست کن بر اساس عملکرد

با توجه به نوع عملکرد دستگاه پوست کن، این دستگاه با سه مکانیزم برقی، پنوماتیک و آبی طراحی و ساخته می شود. هرکدام از این نوع دستگاه ها در قسمت بعدی شرح داد شده است.

دستگاه پوست کن برقی

دستگاه پوست کن برقی عمدتا در ابعاد کوچک و اصطلاحا رومیزی ساخته می شود. از دستگاه پوست کن برقی بیشتر برای مصارف خانگی و شخصی استفاده می شود. این دستگاه مناسب جدا سازی پوست از میوه جات است، اما نوع مقاوم تری از آن برای محصولاتی مانند سیب زمینی و پیاز با اعمال تغییرات کوچکی در تیغه مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه پوست کن برقی

دستگاه پوست کن پنوماتیک

دستگاه پوست کن پنوماتیک در ابعاد مختلف برای تولید در بخش نیمه صنعتی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با استفاده از کمپرسور باد عملیات جدا سازی پوست از محصول را انجام می دهد. دستگاه پوست کن پنوماتیک برای محصولات مختلف از جمله گردو، میوه جات، سیب زمینی، پیاز و … به کار می رود.

دستگاه پوست کن پنوماتیک

دستگاه پوست کن آبی

نوع سوم دستگاه پوست کن، دستگاه آبی می باشد که غالبا برای ظرفیت صنعتی و محصولات خاص نظیر سیب زمینی، پیاز، سیر و گردو می باشد. آبی که هنگاه عملیات پوست گیری وارد مخزن دستگاه می شود، این مزیت را دارد که محصول را نیز شستشو می دهد و بنابراین به نوعی می توان گفت که دستگاه دو منظوره می باشد. در مخزن این دستگاه صفحه ای از سمباده سخت وجود دارد، که به دستگاه برای انجام پوست کنی کمک می کند. 

دستگاه پوست کن آبی

انواع دستگاه پوست کن آریا ماشین بر اساس نوع محصول

انواع دستگاه پوست گیری برای انواع محصولات، متفاوت بوده که در پایین به این مطلب اشاره می کنیم، تا ذهن خریدار برای انتخاب دستگاه نسبت به محصول خود با مشکل روبرو نشود. این دستگاه در شرکت آریا ماشین به صورت آبی ساخته می شود. بدنه دستگاه به صورت استیل می باشد و کف و بدنه آن، سنگ و سمباده یا رنده متناسب با محصول می باشد.

دستگاه پوست کن سیب زمینی

برای سیب زمینی با توجه به میزان تولید می توان از هر سه دستگاه پوست کن برقی، آبی و یا پنوماتیک بهره برد. اما میزان ظرفیت تولید و میزان هزینه خریدار تعیین کننده نوع و ظرفیت دستگاه برای انجام این کار می باشد.نکته دیگر این است که در صورت تمایل افراد می توان دستگاه پوست کن را برای ظرفیت بالا و صنعتی به صورت تمام برقی طراحی کرد.

دستگاه پوست کن سیب زمینی

دستگاه پوست کن هویج

برای پوست کندن محصولی مانند هویج برای استفاده در خانه می توان از دستگاه پوست کن دستی و یا برقی استفاده کرد. در صورتیکه قصد تولید هویج بدون پوست در زمان کوتاه و ظرفیت بالا را داشته باشید بهترین گزینه دستگاه پوست کن آبی می باشد. این دستگاه در هنگام پوست کنی، شستشوی اولیه را نیز انجام می دهد.

دستگاه پوست کن هویج

دستگاه پوست کن پیاز

پوست گیری پیاز از هر نظر کاملا شبیه به پوست کنی سیب زمینی می باشد، بنابراین با در نظر گرفتن میزان تولید از دستگاه های مختلفی پوست گیری می توان استفاده کرد. برای مثال از دستگاه پوست کن برقی برای کار در منزل و پوست گیر آبی برای ظرفیت صنعتی بهره می برند. البته این مساله بدان معنی نیست که دستگاه پوست کن برقی صرفا جهت پوست کنی در منزل باشد. امکان ساخت دستگاه پوست کن برقی در ابعاد بزرگ و برای ظرفیت صنعتی نیز وجود دارد.

دستگاه پوست کن پیاز

دستگاه پوست کن گردو سبز

برای پوست کندن گردو ابتدا باید دانست که گردو از کدام نوع و به منظور کندن پوست نرم و سبز یا پوست قهوه ای و سفت گردو می باشد. برای پوست گیری لایه سبز و نرم گردو از دستگاه پوست کن آبی استفاده می کنند، که مکانیزن آن شبیه به دستگاه پوست کن پیاز و سیب زمینی می باشد. اما برای لایه چوبی و سخت باید تغییراتی در قسمت مخزن و کفه دستگاه اعمال کرد. 

دستگاه پوست کن گردو سبز

دستگاه پوست کن میوه

در منزل برای این کار معمولا از دستگاه پوست کن برقی رومیزی استفاده می کنند، اما در بخش صنعتی از دستگاه های با ابعاد بزرگتر و مکانیزم متفاوت نسبت به دستگاه خانگی برای این کار بهره می برند. 

دستگاه پوست کن میوه

مشخصات فنی دستگاه پوست کن آریا ماشین:

ابعاد دستگاه (سانتیمتر) وزن (کیلوگرم) مدل دستگاه موتور (اسب بخار) جنس بدنه
60*50*60 25 مبله 0.5 استیل
70*60*70 40 مبله 1 استیل
70*65*75 45 مبله 1.5 استیل

لازم به ذکر است که این دستگاه ها، علاوه بر مدل مبله، به صورت ایستاده و با ابعاد بزرگ تر و سفارشی نیز ساخته می شوند.

دستگاه پوست کن صنعتی

ساخت دستگاه پوست کن صنعتی در ابعاد بزرگ و بالا بردن سرعت تا حد مقدور، با سفارش خریدار امکان پذیر است. امکان ساخت دستگاه پوست کن صنعتی در هر سه مدل پوست کن برقی، پوست کن پنوماتیک و پوست کن آبی وجود دارد. برای عملکرد هر سه مدل دستگاه داشتن برق اضطراری است، اما برای مدل پنوماتیک، کمپرسور باد و برای مدل آبی نیز باید آب در دسترس باشد. در غیر این صورت استفاده از دستگاه ها مقدور نیست.

دستگاه پوست کن صنعتی

قیمت دستگاه پوست کن

قطعا اولویت تعیین قیمت دستگاه پوست کن، در ابتدا مدل و ظرفیت دستگاه می باشد، زیرا ظرفیت دستگاه در ابعاد دستگاه، قطعات به کار رفته درآن و نیروی موتوری دستگاه تاثیر مستقیم دارد. البته جنس قطعات و کیفیت قطعات مصرفی از عوامل دیگر در این زمینه می باشد. در انتها برند دستگاه و نرخ دستمزد ساخت آن سبب تعیین نرخ نهایی می شود. برای دریافت قیمت به روز این دستگاه می توانید با کارشناسان شرکت آریا ماشین در ارتباط باشید.

قیمت دستگاه پوست کن

جمع بندی:

دستگاه پوست کن کاربرد چشم گیری در صنعت تولید میوه خشک، کارگاه ها و کارخانه های تولید ترشی و شوریجات، آشپزخانه های تولید غذا و … دارد. این دستگاه در مدل های محتلف با مکانیزم متفاوت به صورت برقی، آبی و پنوماتیک ساخته می شود. امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله مفید واقع شده باشد و در انتخاب دستگاه بتواند به شما عزیزان کمک کند. در صورت نیاز به مشاوره تلفنی و حضوری نیز می توانید با ما در ارتباط باشید.

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت