دستگاه سیل لیوان

دستگاه لیوان برای پک کردن یا پلمپ کردن درب ظروف لیوانی و گرد استفاده می شود، این دستگاه در مدل های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک با توجه به نوع درخواست خریدار طراحی و ساخته می شود.

دستگاه سیل زن لیوان در مکان های زیادی از جمله کافی شاپ ها، بیمارستان ها، رستوران ها، هتل ها  جهت بسته بندی آبمیوه، ترشیجات، شوریجات، زیتون، ماست و … مورد مصرف قرار می گیرد.

برای سیل کردن ظروف لیوانی از دو مدل دستگاه سیل حرارتی و دستگاه سیل القایی می توان نام برد که با توجه به ظرف و محصول از آنها استفاده می شود.

دستگاه سیل القایی دستی

دستگاه سیل چیست؟

به تمام دستگاه هایی که قابلیت بسته بندی درب ظروف پلاستیکی را داشته باشند دستگاه سیل پک گفته می شود که به صورت دستگاه سیل حرارتی وکیوم و دستگاه سیل القایی طراحی و ساخته می شوند.

این دستگاه ها توانایی پلمپ کردن انواع ظروف پلاستیکی اعم از ظروف با اشکال مربع، مستطیل، دایره و … را دارا می باشند.

در سیل حرارتی امکاناتی نظیر وکیوم کردن (خالی کردن هوای ظرف) و تزریق گاز وجود دارد که این دو عامل بیشتر برای محصولات غذایی استفاده می شود و مانع از فساد زود هنگام آنها و بالا رفتن عمر مفید آنها می شود.

دستگاه های سیل حرارتی و القایی را می توان در مدل های دستی نیمه اتوماتیک و اتوماتیک با توجه به نیاز خریداری کرد.

در دستگاه سیل حرارتی وکیوم از حرارت برای سیل کردن استفاده می شود اما در دستگاه سیل القایی از امواج مغناطیسی بهره می گیرند.

رول سیل لیوان ( رول دستگاه پک لیوان ):

رول دستگاه سیل لیوان که با نام های دیگر مانند فیلم سیل نیز شناخته می شود می تواند از جنس های متفاوتی تهیه شده باشد، به طور مثال از انواع سلفون شفاف ، سلفون مات، فویل آلومینیوم، متالایز و … باشد که با توجه به جنس ظروف انتخاب شده تعیین می شود.

جنس رول سیل لیوان حتما باید با جنس ظرف مطابقت داشته باشد مثلا هردو باید از جنس PP باشند در غیر این صورت عمل سیل انجام نخواهد شد.

مطابقت جنس رول دستگاه و ظرف از نکات بسیار مهم می باشد که حتما باید به آن توجه شود.

دستگاه سیل کن اتوماتیک:

برای ظرفیت های بزرگ و صنعتی با سرعت بالا نیاز به دستگاه سیل کن اتوماتیک می باشد که بتواند خواسته خریدار را برآورده کند.

دستگاه سیل کن اتوماتیک در مدل های حرارتی به  شکل روتاری و خطی ( ریلی) طراحی می شود اما دستگاه سیل القایی فقط در مدل خطی ساخته می شود که محصول با قرار گیری محصول برروی نوار نقاله در زیر دستگاه سیل می شود.

دستگاه سیل حرارتی اتوماتیک قابلیت سیل کردن انواع ظروف با اشکال گوناگون را دارد اما دستگاه سیل القایی اتوماتیک فقط برای سیل کردن ظروف به شکل لیوانی می باشد.دستگاه سیل حرارتی

دستگاه سیل وکیوم دست دوم:

خرید دستگاه سیل وکیوم دست دوم معمولا در شرایط خاصی رخ می دهد و بیشتر در مورد مدل های اتوماتیک آن می باشد، زیرا در مدل های دستی و نیمه اتوماتیک نمی توان اختلاف زیادی در قیمت دستگاه ها پیدا کرد.

دستگاه سیل حرارتی خطی، روتاری و یا دستگاه سیل القایی اتوماتیک به دلیل داشتن اختلاف قیمت بیشتر دستگاه نو و دست دوم از توجیح منطقی برای خرید دستگاه دست دوم برخوردار می باشد.

این کار در نبود نقدینگی کافی برای شروع کار یا گسترش آن و با توجه با شرایط کارفرما انجام می شود و در صورت یافتن دستگاه مناسب با توجه به نوع فعالیت صورت خواهد گرفت.

قیمت دستگاه پک لیوان دست دوم:

قیمت دستگاه پک لیوان بسیار مناسب می باشد و عمدتا بیشتر افراد به دنبال خرید دستگاه نو می باشند و خرید دست دوم آن به خصوص در مدل های دستی و نیمه اتوماتیک توجیه اقتصادی ندارد.

در صورتی که دستگاه سیل لیوان به شکل اتوماتیک ساخته شده باشد با توجه به افزایش اختلاف قیمت دستگاه نو و دستگاه دست دوم می توان خرید دستگاه پک لیوان دست دوم را در نظر گرفت.

دستگاه پک لیوان در مدل های دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک برای کار در ظرفیت های مختلف طراحی و ساخته می شود.دستگاه پلمپ دستی

دستگاه پرس لیوان پلاستیکی دستی:

دستگاه پرس لیوانی پلاستیکی دستی یا رومیزی در مدل حرارتی با استفاده از یک اهرم درب لیوان را پک می کند و اندازه لیوانی که در آن قرار می گیرد با دهنه های 75* 90* 95 میلی متر می باشد.

البته این اندازه ها به صورت استاندارد و متداول می باشد اما اندازه های دیگر نیز قابل ساخت می باشد از این دستگاه بیشتر در منزل برای مشاغل خانگی و یا مکان های کوچک استفاده می شود.

در مدل های سیل القایی سیل کردن لیوان پلاستیکی از 1 تا 18 سانتیمتر می باشد و این کار توسط دسته اهرمی دستگاه که به شکل گوشت کوب بوده و با همین نام خوانده می شود، صورت می گیرد.

دستگاه پرس درب لیوان یکبار مصرف:

دستگاه سیل کن لیوان، دستگاه سیل ظروف لیوانی، دستگاه پرس درب لیوان یکبار مصرف و … در واقع همگی یک دستگاه می باشند و فقط با اسامی مختلف نامیده و شناخته می شود.

این دستگاه به ترتیب از مناسب ترین قیمت که دستگاه پرس درب لیوان دستی می باشد و دستگاه سیل نیمه اتوماتیک و اتوماتیک آن که از بالاترین قیمت برخوردار می باشد.

البته در مدل اتوماتیک با توجه به ابعاد دستگاه و اضافه شدن امکانات جانبی در صورت درخواست خریدار قیمت آن دچار تغییرات دیگری نیز خواهد شد.

قیمت دستگاه پلمپ درب بطری، سطل و دبه

قیمت دستگاه پرس درب لیوان:

با در نظر گرفتن مدل دستگاه، جنس بدنه دستگاه، امکانات دستگاه و درجه کیفی قطعات به کار رفته در آن می توان قیمت دستگاه پرس درب لیوان را تعیین کرد.

دستگاه پرس درب لیوان در مدل های حرارتی به صورت برقی و پنوماتیک ساخته می شوند که این عامل نیز در قیمت دستگاه بسیار تاثیر گذار می باشد.

اما در مدل دستگاه سیل القایی فقط به صورت برقی ساخته می شود.

ویدئو آموزشی کار با دستگاه سیل لیوانی دستی:

دستگاه سیل لیوان

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت