دستگاه سیل القایی

برای سیل کردن ظروف یکبار مصرف به معنای حفظ محتویات درون آنها در شرایط طولانی مدت و در برابر عوامل خارجی مانند قارچ ها، باکتری ها و ویروس ها از دستگاه سیل وکیوم استفاده می کنند که این دستگاه در دو مدل سیل حرارتی وکیوم و سیل القایی طراحی و ساخته می شود.

دستگاه سیل حرارتی برای انواع ظروف با اشکال مختلف می باشد  و با استفاده از گرما درب ظروف را پلمپ می کند، اما سیل القایی فقط برای ظروف گرد و با محدودیت اندازه دهنه می باشد.

دستگاه سیل القایی با استفاده از امواج مغناطیسی و با روش تماسی با استفاده از واشرهای با جنس های مختلف می تواند درب ظروف را پلمپ می کند.

این دستگاه در سه مدل دستگاه سیل القایی دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و ساخته می شود که به ترتیب برای ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی مناسب می باشد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دستورالعمل هایی برای سیل کردن ظروف اعمال کرده است که به صورت مختصر به ذکر آنها می پردازیم:

  • استفاده از ظروف مناسب
  • ضدعفونی کردن ظرف قبل از سیل کردن
  • محتویات درون ظرف باید به طور کامل و با توجه به حجم ظرف پر شود
  • فضای خالی ظرف به حداقل برسد
  • بررسی کیفیت: بعد از سیل کردن، ظرف بدون هیچ گونه نشتی باشد

دستگاه سیل القایی

سازنده دستگاه سیل القایی:

برای پیدا کردن سازنده دستگاه و حذف واسطه ها با مراجعه مستقیم به کارخانه سازنده می توان به این امر دست، در واقع با خرید بدون واسطه می توان از گارانتی و خدمات شرکت سازنده بدون دردسر استفاده کرد.

شرکت آریا ماشین سازنده دستگاه سیل القایی در مدل های مختلف و برای ظرفیت های گوناگون می باشد که با در خواست خریدار تا حدودی می توان در ابعاد دستگاه ها تغییر ایجاد کرد.

مهمترین نکته قبل از خرید دستگاه سیل القایی، این است که باید مطمئن شوید که دستگاه با اندازه نوع ظرف شما سازگاری دارد و برای کاربرد خاص شما مناسب است.همچنین، باید مطمئن شوید که دستگاه دارای استانداردهای ایمنی لازم است و مطابق با مقررات و دستورالعمل های مربوط به سیل کردن ظروف استفاده می شود.

دستگاه سیل القایی در سه مدل :دستگاه سیل القایی دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و ساخته می شود.

قیمت دستگاه سیل القایی:

هر ماشین ساز با توجه به یک سری پارامترهای مشخص دستگاه خود را قیمت گذاری می کند، این مساله بسیار ساده می باشد.

قیمت دستگاه سیل القایی با توجه به مدل آن دستگاه سیل القایی دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک متفاوت می باشد.

البته در تمامی مدل ها با توجه به شرکت سازنده، کیفیت قطعات مصرفی به کار رفته در آن و نرخ دستمزد تعیین شده ممکن است حتی در مدل های مشابه اختلاف قیمت وجود داشته باشد.

به طور مثال در مدل اتوماتیک که برای ظرفیت صنعتی و کارخانجات بزرگ ساخته می شود و در زیر آن نوار نقاله قرار می گیرد با توجه به جنس و ابعاد آن قیمت گذاری می شود و این مبلغ در قیمت نهایی و تمام شده دستگاه بسیار تاثیر گذار می باشد.

قطعا یک نوار با طول 2 متر و جنس ضعیف با یک نوار نقاله با طول 6 متر و جنس قوی تر اختلاف قیمت زیادی خواهند داشت و یا اضافه کردن امکاناتی نظیر تاریخ زن نیز بر روی دستگاه باعث افزایش نرخ دستگاه خواهد شد.

همین طور در مدل های نیمه اتوماتیک و دستی با بزرگ شدن دامنه سیل کردن دستگاه برای ظروف بزرگ تر قیمت دستگاه نسبت به مدل کوچک تر آن بالاتر خواهد بود.

به طور کلی، دستگاه های سیل القایی با کیفیت بالا و برندهای معتبر معمولا قیمت بالاتری دارند، اما همچنین ممکن است مدل  های ارزان تری نیز وجود داشته باشند که مناسب برای برخی کاربردهای خاص باشند.

واشر سیل القایی:

برای سیل کردن درب ظروف با استفاده از دستگاه سیل القایی از واشر که یک فویل آلومینیومی با پوشش پلیمری است استفاده می شود.

اصطلاح واشر به فویل، متالایز، مقوا، مقوا سیل دو لایه و … اطلاق می شود که حتما در انتخاب واشر باید در نظر داشت که جنس واشر با جنس ظرف همخوانی داشته باشد در غیر این صورت واشر به سطح ظرف نمی چسبد.

واشر معمولا به عنوان یک لایه میانی بین فویل آلومینیوم و محتوای داخل ظرف قرار می گیرد و با توجه به قطر دهانه ظرف و نوع ظرف، در اندازه ها و شکل های مختلف قابل تهیه است.

معمولا شرکت های سازنده دستگاه سیل القایی تولید واشر هم انجام می دهند و یا امکان تامین آن را دارند. این واشرها معمولا دارای چند لایه هستند که شامل فویل آلومینیومی و پوشش های پلیمری متفاوتی مانند PET و یا PVC، پلی اتیلن و پلی پروپیلن می باشند.

هدف از این پوشش ها ایجاد هم زمانی و الحاق سریع واشر به ظرف است که با تولید گرما در اثر القایی، فویل آلومینیومی واشر روی لبه ظرف الحاق شده و محتویات داخل ظرف از هوا و آلودگی مصون می ماند.

دستگاه سیل القایی دست دوم:

تولید کنندگان گرامی که تازه کار خود را شروع کرده اند و بودجه کافی برای انجام کار را ندارند می توانند از دستگاه های دست دوم البته اورهال شده استفاده کنند.

شرکت آریا ماشین در این زمینه جهت کمک به تولید کنندگان عزیز اقدام به خرید و فروش دستگاه های استوک ساخت این شرکت نموده است. از آنجایی که ماشین آلات استوک قبلا توسط کارخانه ها و کاربران دیگران استفاده می شده اند، ممکن است به علت استفاده زیاد یا عدم نگهداری صحیح، نیاز به تعمیرات داشته باشند.

بنابراین قبل از خرید دستگاه استوک بهتر است ابتدا تمامی قطعات آن بررسی شود تا از سلامت و اعتبار آن مطمئن شوید. همچنین، باید به قیمت دستگاه دست دوم نسبت به قیمت دستگاه جدید دقت داشته باشید. در بعضی موارد، خرید دستگاه جدید، با توجه به تضمین کیفیت و گارانتی انتخاب بهتری می تواند باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در این زمینه می توانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

قیمت فویل سیل القایی:

قیمت واشر یا فویل سیل القایی با توجه به جنس، ضخامت، برند، نوع مواد اولیه، تقاضا و عرضه در بازار متفاوت می باشد که از مهم ترین این موارد به جنس می توان اشاره کرد.

مثلا در انتخاب واشر برای شیشه، واشرهای خارجی دارای کیفیت بهتری هستند اما از نظر قیمت گاهی اوقات خرید عمده و به تعداد بالاتر نیز در قیمت واشر تاثیر گذار می باشد.

به طور کلی، فویل سیل القایی با کیفیت و مقاومت بالا با قیمت بالاتری همراه است، اما همچنین فویل سیل القایی با کیفیت پائین تر و به صورت عمده فروشی می تواند با قیمت پائین تری در دسترس باشد.

قیمت دستگاه سیل القایی اتوماتیک:

دستگاه سیل القایی اتومات نسبت به سایر مدل های سیل القایی دارای قیمت بالاتر می باشد، علت این امر اتومات بودن دستگاه و صرف هزینه و وقت بیشتر برای آن می باشد.

دستگاه سیل القایی اتومات معمولا در خطوط صنعتی و ظرفیت های با تولید بالا مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا بر روی کانوایر سوار شده و در انتهای خط قرار می گیرد.

در هرصورت، پیش از خرید دستگاه، بهتر است با توجه به نیازمندی های خود، با شرکت های سازنده تماس بگیرید و قیمت ها و ویژگی های دستگاه ی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید تا بهترین گزینه را برای نیازهای خود انتخاب کنید. همچنین بررسی نظرات و تجربیات کاربران و مشتریان قبلی نیز می تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند.  

انواع دستگاه سیل القایی:

دستگاه سیل القایی در سه مدل دستگاه سیل القایی اتوماتیک، دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک و دستگاه سیل القایی دستی خلاصه می شود که هر کدام با توجه به سرعت تولید در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه سیل القایی اتوماتیک:

بالاترین و پیشرفته ترین مدل دستگاه سیل القایی می باشد که سرعت سیل کردن دستگاه فوق العاده بالا و کمتر از 1 ثانیه می باشد.

در این دستگاه محصول بر روی نوار نقاله که از زیر چشمی دستگاه عبور می کند قرار می گیرد و بلافاصله بعد از رد شدن عملیات سیل انجام می شود.

سرعت نوار نقاله، جنس نوار نقاله و حتی ابعاد آن براساس سفارش قابل تغییر می باشد.

دستگاه سیل القایی نیمه اتوماتیک:

این دستگاه بر روی پایه قرار گرفته است و به گونه ای طراحی شده که قابلیت تنظیم ارتفاع جهت سیل کردن ظروف با ارتفاع و قطر دهانه های مختلف را دارد.

جنس دستگاه تمام استیل می باشد و دارای کانتر جهت شمارش تعداد ظرف های سیل شده و همین طور قابلیت تنظیم دما را دارد. عموما در کارهای نیمه صنعتی پرکاربرد می باشد.

دستگاه سیل القایی دستی:

این دستگاه کوچک و پرتابل می باشد و اکثرا در کسب و کارهای خانگی و فروشگاهی قابلیت استفاده دارد. این مدل از سیل القایی همانند سایر مدل ها قابلیت سیل کردن در قطرهای مختلف را دارد.

با دستگاه سیل القایی آریا ماشین بسته بندی های شما از هر نوع آلوگی در امانند.

طرز کار دستگاه سیل القایی:

از آنجایی که این دستگاه در مدل های مختلف ساخته می شود، روش کار هر کدام متفاوت می باشد که در اینجا طرز کار دستگاه سیل القایی دستی را می توان مشاهده کرد.

دستگاه سیل القایی

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت