دستگاه وکیوم خانگی

دستگاه وکیوم خانگی چیست؟

دستگاه وکیوم برای بسته بندی محصولات غذایی و سایر محصولاتی که نیاز به ماندگاری بیشتری دارند به کار می رود زیرا این دستگاه ها با تخلیه کامل هوای درون بسته بندی به طول عمر آنها و جلوگیری از فساد کمک می کند.

از نشانه های وکیوم محصول به حالت مچاله شدن آنها می توان اشاره کرد که هر چه قدرت تخلیه هوا بیشتر باشد این حال بیشتر دیده می شود و هم برای ظروف یکبار مصرف و هم سلفون دیده می شود.

بر روی دستگاه وکیوم یک پمپ وکیوم با حجم مختلف تعبیه گردیده که با مشورت با کارشناس صنایع غذایی می توان میزان وکیوم را تنظیم کرد.

پس از خالی کردن هوای داخل ظرف می توان به درون بسته گاز هم تزریق کرد که تزریق گاز نیز همانند وکیوم در طول عمر محصول تاثیرگذار است، از گازهای مناسب برای محصولات غذایی به ازت، دی اکسید کربن و گازهای ترکیبی می توان اشاره کرد.دستگاه وکیوم چییست؟

دستگاه وکیوم خانگی کوچک:

کوچک ترین دستگاه وکیوم آریا ماشین مدل خانگی می باشد که برای کارهای فروشگاهی و با حجم تولید پائین نیز کاربرد دارد.

این دستگاه با ابعاد حدودی 20*40*50 سانتی متر به صورت رومیزی و پرتابل می باشد که هوای داخل محصول را کامل تخلیه کرده و سپس عملیات دوخت را انجام می دهد.

وکیوم برای بسته بندی محصولاتی مانند زیتون، ترشی، خیارشور در حجم تولید مختلف به کار می رود و برای وکیوم کردن باید از نایلون های مخصوص وکیوم استفاده کرد.

از آنجایی که این دستگاه برای کارهای خانگی طراحی شده است، استفاده بیش از حد از دستگاه، مداوم و بدون وقفه سبب ضعیف شدن و در نهایت سوختگی المنت ها می شود.دستگاه وکیوم خانگی

بهترین دستگاه وکیوم خانگی:

دستگاهی که نسبت به سایر دستگاه ها از برندهای مختلف برتری داشته باشد حتما باید دارای مزایایی از قبیل کیفیت بالا، کارکرد ساده، مصرف برق پائین، استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت و کم ترین استهلاک باشد.

دستگاه وکیوم با کیفیت بسته را کاملا آب بند می کند و هوای درون بسته را تا حد امکان تخلیه می کند که البته حجم خالی کردن هوا باید قابل تنظیم باشد.دستگاه وکیوم

دستگاه وکیوم خانگی ارزان:

پر مصرف ترین و ارزان قیمت ترین دستگاه وکیوم مدل خانگی می باشد که با تخلیه هوای درون محصول از فساد آن جلوگیری می کند.

این دستگاه با طراحی زیبا و پایدار در بازه زمانی 6 الی 12 ثانیه عملیات دوخت را با عرض دوخت 5 میل و طول دوخت 30 سانت انجام می دهد.

از آپشن های دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت تنظیم دمای دوخت
  • قابلیت استفاده برای مواد پودری، مایع و جامد
  • قابلیت استفاده برای مواد خیس، خشک و مرطوب
  • دارای فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار

دستگاه بسته بندی وکیوم

دستگاه وکیوم خانگی دست دوم:

به علت صرفه جویی در هزینه ها گاها افراد ترجیه می دهند از دستگاه های دست دوم استفاده کنند، برای انجام این امر دقت داشته باشید که دستگاه را به شرط سلامت و کارکرد صحیح تحویل بگیرید.

ترجیحا خرید ماشین آلات استوک را از سازنده انجام دهید تا برای استفاده از خدمات با مشکل مواجه نشوید.

از آنجایی که دستگاه وکیوم خانگی دارای قیمت مناسب می باشد خرید نمونه دست دوم آن پیشنهاد نمی گردد.دستگاه سیل وکیوم

دستگاه وکیوم پلاستیک:

دستگاه وکیوم پلاستیک برای وکیوم کردن کیسه های نایلونی که قابلیت وکیوم را دارند برای محصولاتی مانند: خشکبار، زیتون، ترشی، خیارشور، گوشت، مرغ و ماهی در ظرفیت های مختلف کاربرد دارد.

این دستگاه ها به صورت خانگی یا فروشگاهی، رومیزی، کابینی ایستاده، دو کابین، ایستاده افقی و عمودی ساخته می شوند.

به روی تمامی مدل های قید شده به جز مدل فروشگاهی امکان تزریق گاز وجود دارد و میزان تزریق گاز نیز قابل کنترل می باشد.

عرض و طول دوخت نیز در مدل های مختلف متفاوت بوده و هر کدام در مکان های مورد نیاز کاربرد دارند، مثلا از وکیوم ایستاده برای بسته بندی بسته های سنگین وزن مانند لاشه گوسفند و … استفاده می شود.

پلاستیک های وکیوم نیز از جنس مخصوص بوده و قابلیت وکیوم کردن را دارا می باشند که برای تهیه نایلون وکیوم می توان از سازنده دستگاه ها مشاوره گرفت.دستگاه وکیوم پلاستیک

دستگاه وکیوم بسته بندی:

اکثر افراد دستگاه وکیوم و دستگاه سیل وکیوم را اشتباه می گیرند، در صورتی که هر کدام کارایی متفاوت دارند که به شرح آن می پردازیم.

دستگاه سیل وکیوم برای پلمپ درب ظروف پلاستیکی از جنس های مختلف ساخته می شود که می توان بر روی آن سیستم وکیوم و تزریق گاز را نیز اجرا کرد اما دستگاه وکیوم برای پلمپ کیسه های نایلونی که هوای داخل آن نیز تخلیه می شود طراحی می شود که بر روی این دستگاه نیز می توان سیستم تزریق گاز نصب کرد.

دستگاه سیل وکیوم به شکل های رومیزی، ایستاده کشویی، روتاری و خطی ساخته می شود و وکیوم اکثرا به شکل کابینی می باشد.

پس از اتمام بسته بندی محصول برای پک کردن نهایی محصول مادر به داخل دستگاه شیرینگ انتقال پیدا می کند که بسته به سایز و ابعاد بسته می توان از دستگاه کابینی یا تونلی استفاده کرد، معمولا از شیرینگ پک کابینی برای پک کردن بسته های سبک وزن و با ابعاد کوچک استفاده می شود و برای بسته های بزرگ تر از تونل.دستگاه وکیوم بسته بندی

قیمت دستگاه وکیوم صنعتی:

دستگاه بسته بندی وکیوم و سیل وکیوم از دستگاه های پر کاربرد در صنعت مواد غذایی به خصوص در حوزه مواد پروتئینی می باشد که قیمت مدل صنعتی آن نسبت به سایر مدل ها بالاتر می باشد.

دستگاه سیل وکیوم خانگی و همین طور وکیوم خانگی نسب به سایر مدل ها قیمت پائین تری دارند و برای راه اندازه کارهای خانگی و فروشگاهی مناسب می باشند.

تمامی دستگاه های ساخت شرکت آریا ماشین همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش می باشند و امکان سفارشی سازی نیز با حضور پرسنل مجرب و با تجربه این شرکت فراهم شده است.

ویدئو کارکرد دستگاه وکیوم خانگی:

دستگاه وکیوم

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت