دستگاه خشک کن جلبک

شرکت آریا ماشین سازنده انواع دستگاه خشک کن جلبک و سایر خشک کن ها جهت خشک کردن محصولات مختلف با تنوع بسیار بالا به شکل های دستگاه خشک کن کابینی، دستگاه خشک کن تونلی، دستگاه خشک کن دوار ( خشک کن روتاری )، دستگاه خشک کن هلیکس، دستگاه خشک درام درایر و … می باشد.

برای خشک کردن جلبک می توان از مدل های کابینی، تونلی و روتاری استفاده کرد که البته مدل کابینی نسبت به بقیه مدل ها برای جلبک مناسب تر می باشد ولی بستگی به غلظت آن و حجم تولید سایر مدل ها را نیز می توان استفاده کرد.

ظرفیت و مدل دستگاه کاملا بستگی به نوع انتخاب شخص و اپراتور دارد و با در نظر گرفتن محیط و بودجه می توان آن را گزینش کرد.دستگاه خشک کن جلبک

انواع دستگاه خشک کن جلبک:

دستگاه جلبک ویا هر محصول دیگر می تواند به شکل و مدل های مختلف بستگی به نوع محصول طراحی و ساخته شود، گاهی اوقات از دستگاه خشک کن میوه و سبزی می توان برای خشک کردن جلبک نیز استفاده کرد.

دستگاه خشک کن جلبک خوراکی و دارویی در مدل های خشک کن کابینی،خشک کن سانتریفیوژی ،خشک کن درام درایر و خشک کن تونلی (کانتینیوس)  طراحی و در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می گیرد.

هر کدام از این مدل ها در ابعاد گوناگون ، با توجه به حجم تولید و با درجه کیفی متفاوتی قابل ساخت می باشد و نوع سوخت دستگاه و جنس بدنه و سایر قطعات نیز با توجه به درخواست خریدار می تواند تغییر کند.انواع دستگاه خشک کن جلبک

دستگاه خشک کن جلبک کابینی:

از پر کاربردترین دستگاه های خشک کن به دستگاه خشک کن کابینی می توان اشاره کرد  که انتخاب ظرفیت دستگاه توسط خریدار تعیین می گردد.

تعداد سینی و ابعاد سینی تعیین کننده حجم بار وردی به دستگاه های خشک کن کابینی می باشد و محصول بعد از قرار گیری در سینی و دستگاه با توجه به داده های ما به دستگاه نسبت به محصول واکنش نشان می دهد.

دستگاه خشک کن کابینی به شکل بچ و یا همان کابینت طراحی می شوند، به همین علت به آن دستگاه خشک کن کابینی می گویند.

برای خشک کردن جلبک در ظرفیت پائین از دستگاه خشک کن خانگی که به شکل یک کابینت کوچک با مصرف سوخت برق، گاز و یا دو گانه ساخته می شود استفاده می شود.

بدنه دستگاه ازساندویچ پنل استیل، گالوانیزه و … با عایق پشم سنگ یا  XPS می تواند باشد و جنس سینی نیز از استیل و یا گالوانیزه که بسته به نوع محصول مشخص می گردد، ساخته می شود.دستگاه خشک کن کابینی

دستگاه خشک کن جلبک سانتریفیوژی:

دستگاه خشک کن سانتیریفیوژ که عملکردی شبیه به ماشین لباسشویی دارد با استفاده از نیروی گریز از مرکز و سرعت بالا می تواند مقدار زیادی از آب و یا رطوبت جلبک یا هر محصول دیگری از قبیل تنباکو و … را کسر کند.

اما برای خشک کردن کامل جلبک نیاز به یک دستگاه مکمل دیگر خشک کن می باشد و این دستگاه به تنهایی قادر به خشک کردن کامل محصول نمی باشد.

بعد از گرفتن قسمت اعظم آب محصول توسط خشک کن سانتریفیوژی می توان با انتقال آن به دستگاه خشک کن محصول را به صورت کامل خشک کرد.دستگاه خشک کن سانتریفیوژی

دستگاه خشک کن جلبک درام درایر:

دستگاه خشک کن درام درایر که به شکل دوار ساخته می شود معمولا برای محصولات مایع و یا خمیر مانند کاربرد دارد و از جمله در تولید شیر خشک کودکان، گرفتن پودر از انواع املاح معدنی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه در طول های مختلف و قطر متفاوت با ضخامت بدنه ی گوناگون و در جنس های مختلف با توجه به نوع محصول به دو شکل حرارت مستقیم و غیر مستقیم ساخته می شود.دستگاه خشک کن دارم درایر

دستگاه خشک کن جلبک تونلی ( کانتینیوس ):

دستگاه خشک کن تونلی یا کانتینیوس ممکن است در یک طبقه یا چند طبقه با توجه به سفارش خریدارساخته شود.

در دستگاه خشک کن تونلی محصول از یک طرف وارد دستگاه شده و از طرف مقابل بدون دخالت اپراتور خارج می شود.

این دستگاه معمولا برای ظرفیت های بالا و صنعتی طراحی می شود و به منظور خشک کردن محصول مورد نظر با سرعت بالا در زمان کوتاه می باشد.

بدنه دستگاه معمولا با عایق پشم سنگ می باشد به این دلیل که بتواند در دمای بالا به راحتی و بدون مشکل کار کند.

دما، سرعت و زمان خشک کردن در دستگاه خشک کن تونلی قابل تغییر و تنظیم می باشد.دستگاه خشک کن تونلی ( کانتینیوز )

قیمت دستگاه خشک کن جلبک:

قیمت دستگاه خشک کن جلبک یا هر محصول دیگر با توجه به پارامترهای زیادی از جمله جنس بدنه دستگاه، ابعاد دستگاه، ظرفیت دستگاه، امکانات و… تعیین می شود و این موارد از عوامل اصلی قیمت گذاری می باشد.

سود شرکت سازنده و نرخ دستمزد فرد یا افرادی که اقدام به ساخت دستگاه می کنند نیز بخشی از تعیین قیمت دستگاه می باشد.

کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه و نرخ جزئیات و اجزای تشکیا دهنده دستگاه نیز از دیگر موارد قیمت گذاری دستگاه می باشد.قیمت دستگاه خشک کن جلبک

برای خرید دستگاه خشک کن جلبک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از نکاتی که باید برای خرید دستگاه خشک کن جلبک در نظر گرفت می توان به متناسب بودن ظرفیت دستگاه با توجه به میزان تولید خشک محصول اشاره کرد.

نکته بعدی مناسب بودن جنس محل قرار گیری جلبک درون دستگاه می باشد که آسیبی به محصول وارد نکند و سبب ایجاد واکنش نشود.

مساله بعدی قابل تنظیم بودن و کنترل کردن پارامترهای مهم دستگاه از جمله دما، سرعت و زمان می باشد که بسیار حائز اهمیت می باشد مخصوصا قابلیت تنظیم دما چرا که جلبک در دماهای بالا خواص خود را از دست داده و حتی ممکن است تغییر رنگ بدهد.دستگاه جلبک خشک کن

دستگاه خشک کن جلبک با کیفیت:

از مواردی که دستگاه خشک کن جلبک با کیفیت بالا را نسبت به سایر دستگاه ها متمایز می کند خشک کردن جلبک بدون تغییر رنگ در دمای مناسب بدون آسیب زدن به محصول و از بین رفتن خواص آن می باشد.

بسته به اینکه جلبک دارویی باشد یا خوراکی از قطعات در تماس با مواد از جنس های مختلف استفاده می شود.

ساخت دستگاه خشک کن برای هر محصول با توجه به در نظر گرفتن همه شرایط کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه و تخصص دارد، کارشناسان دلسوز آریا ماشین با سال ها سابقه در زمینه ساخت انواع خشک کن با به کارگیری تمام انرژی به صورت شبانه روزی تمام تلاش خود را جهت ساخت با کیفیت ترین دستگاه ها به کار گرفته اند.

فیلم کارکرد دستگاه خشک کن جلبک با کیفیت:

دستگاه خشک کن جلبک

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت