دستگاه بسته بندی سالاد

بسته بندی سالاد به طور کلی در ظروف یکبار مصرف و در ابعاد مختلف صورت می گیرد و با استفاده از دستگاه بسته بندی سالاد یا همان دستگاه سیل وکیوم صورت می گیرد.

قطعا در صورت تنوع بسته بندی و تغییر ابعاد و ظرفیت محصول تولیدی می توان فروش در بازار هدف را در اختیار گرفت.

دستگاه سیل حرارتی در مدل های برقی و پتوماتیک در یک یا چند قالب طراحی و ساخته می شوند و قابلیت تغییرشکل قالب و یا ابعاد قالب را دارد. درب ظروف سالاد می تواند از انواع سلفون( شفاف، مات، طرحدار و…) و یا متالایز، فویل آلومینیوم و … باشد و با توجه با سلیقه فرد و پسند مشتریان تغییر خواهدکرد.دستگاه سیل حرارتی

انواع دستگاه بسته بندی سالاد:

دستگاه بسته بندی سالاد عموما در دومدل دستگاه سیل برقی و دستگاه سیل پنوماتیک ساخته می شود، البته با توجه به این موضوع که دستگاه سیل اتوماتیک انواع مختلف دارد و به شکل های رومیزی، ایستاده کشویی و کالسکه ای، روتاری و خطی(ریلی) نیز طراحی می شود.

این دستگاه قابلیت سیستم تزریق گاز و وکیوم کردن (خالی کردن هوای درون ظرف ) را دارد، این دو عامل سبب افزایش ماندگاری محصول و تازه ماندن آن می شود که البته استفاده از یک یا هر دوی آنها با توجه به محصول و از طریق مشاوره با کارشناس صنایع غذایی مقدور می باشد.

دستگاه سیل زن با استفاده از حرارتی که توسط المنت ایجاد می شود درب ظروف سالاد را پلمپ می کند.

انواع دستگاه بسته بندی سالاد

خرید دستگاه بسته بندی سالاد:

قطعا برای شکل نگرفتن مشکل در این مساله اولین گزینه ای را که باید در نظر بگیریم ظرفیت تولیدی سالاد و تعداد بسته بندی ظروف در طول ساعات کاری می باشد.

دستگاه انتخاب شده برای بسته بندی سالاد باید متناسب با میزان ظرفیت تولیدی و فضای در اختیار شخص یا اشخاص باشد.

دستگاه سیل وکیوم در ظرفیت های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی به صورت رومیزی، ایستاده، روتاری و خطی  طراحی و ساخته می شود.

خرید دستگاه بسته بندی

دستگاه بسته بندی سالاد و سبزیجات:

از دستگاه سیل وکیوم حرارتی می شود به عنوان تنها دستگاه بسته بندی سالاد نام برد که توانایی بسته بندی کاملا استاندارد را دارا می باشد.

البته در منزا ممکن است در صورت تمایل فد از دستگاه سلفون کش دستی نیز بهره برد اما تعداد زیادی از افراد برای بسته بندی سالاد در منزل از روش های سنتی استفاده می کنند به طور مثال با دست برای کشیدن سلفون اقدام می کنند و یا از ظروف درب دار در یخچال استفاده می کنند.

برای بسته بندی سالاد و سبزیجات در منزل می توان از دستگاه سیل حرارتی نیمه اتوماتیک که عملکرد بسیار ساده ای دارد و فضای کمی نیز اشغال می کند، استفاده کرد.

قالب این دستگاه توسط اهرم یا پدالی که برای آن تعبیه شده حرکت می کند و عملیات سیل را انجام می دهد.

البته از دستگاه های اتوماتیک برای ظرفیت نیمع صنعتی و صنعتی استفاده می شود.

دستگاه بسته بندی سالاد و سبزیجات

بسته بندی سالاد فصل:

سالاد انواع مختلفی دارد مانند سالاد شیرازی، سالاد فصل، سالاد ماکارونی، سالاد میوه و… که هر کدام به نوبه خود طرفدارانزیادی دارد و بسته بندی مناسب و شکیل در انتخاب آنها تاثیر زیادی دارد.

سالاد فصل از جمله سالادهای پر مصرف می باشد که در مکان های زیاد و مناسبت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و خواهان بسیار زیادی هم دارد.

رستوران ها، کترینگ ها، هتل ها، بیمارستان ها و… تعدادی از مکان هایی هستند که سالاد فصل را به صورت روزانه و حجم بالا مصرف می کنند.

بنابراین بسته بندی سالاد فصل و یا سالاد های دیگر از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و باید به جزئیات آن دقت کرد.

بسته بندی سالاد  مانع از آسیب رسیدن به محصول توسط عوامل خارجی می شود و به بهداشتی بودن محصول نیز کمک زیادی می کند.

بسته بندی سالاد فصل

بسته بندی سالاد در منزل:

متداول ترین روش در منزل برای بسته بندی سالاد و نگه داری آن استفاده ار یخچال می باشد که برای تازه نگه داشتن آن یا در ظروف شیشه ایی و یا با کشیدن سلفون برروی سالاد این کار را انجام می دهند.

البته به غیر از ظروف شیشه ای می توان از ظروف جدید پلاستیکی که برای همین منظور طراحی شده است نیز استفاده کرد.

گرچه این نوع بسته بندی زیاد نمی تواند موثر باشد و اگر سالاد از مواد اولیه تازه درست شود و بلافاصله مورد استفاده قرار بگیرد از طعم و خواص غذایی بیشتری برخوردار خواهد بود.

بسته بندی سالاد در منزل

قیمت دستگاه بسته بندی سالاد:

قیمت هر دستگاهی حتی دستگاه بسته بندی سالاد با در نظر گرفتن امکانات، ظرفیت، جنس بدنه، قطعات به کار رفته در آن و تمامی این موارد و جزئیات دیگر تعیین می شود.

کمترین هزینه دستگاه بسته بندی سالاد برای دستگاه دستی و نیمه اتوماتیک می باشد که عملیات سیل کردن با اهرمی که در کنار دستگاه قرارگرفته است انجام می شود.

به ترتیب دستگاه تک قالب و دو قالب برقی هزینه های نسبتا بالاتری دارند که کار کردن برای اپراتور را راحت تر کرده اند.

اما دستگاه های پنوماتیک نسبت به بقیه از کیفیت و قیمت بالاتری برخوردار هستند که مدل های آنها به ترتیب از رومیزی تا خطی گران تر خواهد بود، البته اگر سیستم تزریق گاز و وکیوم به آنها اضافه شود هزینه باز هم افزایش خواهد داشت.

قیمت دستگاه بسته بندی سالاد

دستگاه بسته بندی سالاد الویه:

برای بسته بندی سالاد الویه نیز همانند دیگر سالادها از دستگاه سیل وکیوم استفاده می شود که با توجه به گرماژ و سرعت تولید از مدل های مختلف این دستگاه استفاده می شود.

برای الویه می توان بر روی دستگاه پرس یا همان سیل، دستگاه پرکن هم نصب کرد که بهتر است این کار انجام شود.

حجم مخزن دستگاه بنا به سفارش خریدار قابل طراحی و ساخت می باشد، از آنجایی که کلیه شرایط بسته بندی باید بهداشتی باشد جنس کلیه قطعات درگیر با مواد بهتر است که استنلس استیل 316 باشد که به راحتی قابل شستشو باشد.

بنا به بودجه ای که تولید کننده برای کار در نظر می گیرد عملیات پرکردن و سیل را می توان به شکل های مختلف انجام داد، به عنوان مثال می توان از دستگاه پرکن و سیل رومیزی، دستگاه فیلر سیلر و دستگاه ترموفرمینگ استفاده کرد.

شکل ظرف که تعیین کننده قالب دستگاه می باشد نیز کاملا سلیقه ای می باشد.

دستگاه بسته بندی سالاد الویه

دستگاه وکیوم بسته بندی سالاد:

دستگاه وکیوم همان طوری که از نام آن مشخص است با دارا بودن سیستم وکیوم هوای داخل بسته را تخلیه کرده که اکسیژن کاهش می یابد و از عملیات فساد جلوگیری می کند.

سیستم وکیوم و تزریق گاز هر کدام به روش های مختلف ماندگاری محصول از جمله سالاد را افزایش می دهد.

بر روی مدل های اتومات دستگاه سیل پک امکان نصب سیستم وکیوم و تزریق گاز وجود دارد.

دستگاهس یل وکیوم خانگی

ویدئو دستگاه بسته بندی سالاد:

دستگاه سیل وکیوم سالاد دست دوم

فهرست مطالب

تماس با مشاوران مجموعه آریا صنعت

چت واتس اپ مشاوران مجموعه آریا صنعت